(Grupa IX)
Stadionu EURO 2012 – węzeł Stadion EURO 2012 – zad. 5.2 w ramach
projektu Zintegrowany System Transportu Szynowego
w Aglomeracji i we Wrocławiu – Etap I
Generalny wykonawca:
Kierownik budowy:
Inspektorzy nadzoru:
Główni projektanci:
Przedsiębiorstwo Robót Kolejowych i Inżynieryjnych SA, Wrocław
mgr inż. Janusz Kania
inżynier kontraktu Sławomir Kanik, inżynier rezydent kontraktu Tadeusz Kolany
mgr inż. arch. Grzegorz Czaus (architektura), mgr inż. Dariusz Mączka (konstrukcja)
Budowę do Konkursu zgłosił generalny wykonawca.
Węzeł składa się z dwóch peronów kolejowych usytuowanych przy torach 1 i 2 linii nr 273 relacji Wrocław – Szczecin, sześcioprzęsłowego wiaduktu tramwajowego ze znajdującym się na nim przystankiem tramwajowym, toaletami pod wiaduktem kolejowym oraz szerokiej pochylni prowadzącej na stadion piłkarski.
Przebudowano nawierzchnię torowiska tramwajowego nr 1 i 2, wraz z wykonaniem niezbędnych prac towarzyszących – robót rozbiórkowych, ziemnych, drenażu, studni, umocnionych rowów otwartych i odwodnienia liniowego.Przebudowa linii kolejowej obejmowała m.in. wzmocnienie podtorza, regulację torów w planie i proflu, budowę peronów itd.
Zlikwidowano istniejący przepust o konstrukcji ceglanej oraz zbudowano przepust z rur stalowych karbowanych.
Wykonano dach nad peronem tramwajowym, zainstalowano balustrady, zmontowano windy osobowe. Zbudowano toalety oraz wykonano parkingi rowerowe. Wykonano także niezbędne przebudowy sieci trakcyjnej.
Komunikacje kolejowa i tramwajowa zostały zintegrowane, co umożliwia bezkolizyjne przemieszczanie się pasażerów, tramwajów i pociągów.
Całość prac wykonano w ciągu 13 miesięcy.